måndag 1 november 2010

Lycka i en plåtburk!

Kakor behöver egentligen inte någon fin förpackning - men allt blir faktiskt så mycket roligare om omgivningen är kul. Så när jag fyllde år för ett par månader sen och jag utan att be om det fick kakburkarnas kakburk - som inte bara är i finaste rosa utan även spelar Happy Birthday - då var det ju bara att resignera och känna att bättre än såhär kan det knappast bli. Nu står den som en pralin på en kökshylla ihop med kakburken från Antwerpen som innehöll mandelkakorna och en liten låda från Ladurée. (Just den avdelningen i köket blir bara finare och finare.)

Innehållet var också fint, speciellt citronkakorna som låg i min mage efter bara några timmar. Kanske är de också anledningen till att folk har börjat fråga om det är någon liten typ som bor därinne. Men nä, jag är inte på smällen.

Känner du någon som fyller år snart, kan du också bli ihågkommen som den där som köpte den bästa presenten någonsin.

http://www.fortnumandmason.com

Släng med en burk Earl Grey och lite hallonsylt när du ändå håller på - det tänker jag göra.

Inga kommentarer: