måndag 12 mars 2012

Du äter vad du läser...

Visst förstår jag att det är viktigt att skapa medvetenhet om övervikt och vad man stoppar i kroppen. Men det förvånar mig ändå att mattidningar så pass ofta har diet-specialer. "Nu med LHCF-tema", "Baka enligt stenåldersmetoden" och "Smala bakverk" lyser det från omslagen och fast att jag vet att det är dumt blir jag provocerad. Jag vill köpa mat-tidningar för att få matglädje, inte för att få dåligt samvete för att jag tycker om att äta gott.
Jag kan tycka att om man nu går på en diet så är det upp till en själv att göra om recepten i tidningarna så att det passar till specialkosten. Det är liksom inte allmängiltigt att äta LHCF även om det kan verka så på kvällstidningar och debattprogram.

Fettångesten kan väl ändå få en frizon i matmagasinen? Vi kan väl bestämma det bara?

Inga kommentarer: