söndag 3 april 2011

Kakfat by Lovisa Burfitt


Lyssnade på Stil i P1 om Lovisa Burfitt och kom återigen på hur cool, begåvad och rolig jag tycker hon är. Jag älskar dessutom att bära hennes kläder - de får mig att bli bekväm, både med mig själv och med livet. Visst måste det vara så att skaparen bakom plaggen smittar av sig på dem och att man kan få en del av kakan genom att ha dem på sig. Jag tror i alla fall det. 

Hursomhelst har Lovisa gjort porslin för Rörstrand nu, (det talar hon inte alls om i programmet, där berättar hon mer om hur hon var en Prick när hon växte upp och att hon kan spela trummor som en klocka), kakfat till exempel, och jag kunde inte komma på nåt härligare att ha hemma för att servera kakor på. Den kommer bli perfekt nästa helg då vi ska arrangera ettårskalas här hemma. 

Inga kommentarer: