onsdag 17 augusti 2011

Önskelista

Snart fyller jag år, det blir ett härligt spektakel med traditionsenlig tårt-och kakbuffé vars planering påbörjades för två månader sen. Nu läser jag kakböcker som nattlektyr, det är sjukt jobbigt att få en fem kilos tung tegelsten i huvudet när man råkar slumra till en stund.

Det här önskar jag mig;
- 277 sorters kakor av Jan Hedh (boken alltså)
- Tårtring
- Spritstyll margerite (okej jag började surfa hejdlöst på bagarenochkocken och kunde inte motstå denna fina. Oklart vad jag ska använda den till exakt.)
- Pajform som INTE har en vågig kant.
- En ny margaretheskål, min gamla kastades i marken av en cirka 80 cm hög person.
- Mönsterskärare för pajdeg.
- Pilateslektioner. Jag behöver massa om jag ska baka 277 kakor.
- Typ allt från Erdem + Marimekko (ta det där med allt med en nypa salt i det senare fallet)
- Och så världsfred, mat till alla och allt sånt som får en att framstå som en mycket god och from människa.


Inga kommentarer: